Retired Cars
Honda Civic 1.5 Turbo - Stage 1 - 224PS/277Nm
timeslip1
timeslip2
Toto auto vzniklo ako skúška inštalácie turba a overenie v praxi, ako sa potom auto správa a koľko vydrží. Karoséria je EG4, pôvodný motor D15B2 som swapol za D15B7 a upravil kabeláž na 4bodové vstrekovanie.
Motor ostal až do svojho konca v sériovom stave. Turbo je hybrid T3/T4 podľa všetkého čínskej výroby, ale čo teraz už nie je z Číny ?
Ďalej je nahodený 60mm výfuk, taktiež asi čínskej výroby, 2/2.25inch hliníkové potrubia a intercooler, externý wastegate (kópia TiAL), BlowOfVentil, od AEM širokospektrálna lambda sonda a boost kontrolér s budíkmi v A stĺpiku.
Riadiacu jednotku som upravil aby vedela pracovať s pretlakom do 0.75bar čo umožňuje ešte sériový MAP senzor.
Samotné nahodenie turba až po spojazdnenie sa podarilo v extrémne krátkom čase pracovného voľna od 1.mája do 4.mája. Potom bolo auto síce pojazdné, ale bolo nutné doriešiť napojenie výstupu z turba na zbytok výfukovej sústavy.
Toto mi ochotne pomohol dorobiť Majo z modranskej firmy
AMA. Potom prišiel čas naladiť palivovú mapu, pričom som zistil, že sériové vstrekovače síce majú rovnaký prietok ako aj na výkonnej Integre Type-R, ale pri pretlaku viac ako 0.3bar je potreba použiť väčšie.
Tak do motora miesto 240ccm putovali 450ccm a znova začalo ladenie. Keďže som bol ešte pred inštaláciou odmerať výkon na valcovej brzde vo firme
ProfiTuning tak som bol zvedavý, čo to teda s autom porobilo.
Pôvodné meranie bez úprav ukázalo 114PS pri 6075rpm / 142Nm pri 5000rpm čo bolo už mierne viac ako by séria mala mať podľa papierov, ale fakt, že motor bol v dobrej kondícii a mal priepustnejší výfuk a kit priameho sania čo by mohlo vysvetľovať namerané hodnoty.
Odhady výkonu po úprave boli okolo 180PS ale výsledok prekvapil aj optimistov - 224PS pri 6350rpm / 277Nm pri 4800rpm čo sú aj otáčky, kde turbo dosiahlo nastavený plniaci tlak 0.7bar !
Honda Civic ED7 1.8VTi - Stage 2 - cca 240PS
Honda Civic EE8 1.6iVT - 190PS/165Nm
Honda Prelude 2.2VTi-S Compressor - Stage 2 - 270PS