Retired Cars

Honda Civic EG4 Turbo

Honda Civic 1.5 Turbo - Stage 1 - 224PS/277Nm timeslip1 timeslip2

Toto auto vzniklo ako skúška inštalácie turba a overenie v praxi, ako sa potom auto správa a koľko vydrží. Karoséria je EG4, pôvodný motor D15B2 som swapol za D15B7 a upravil kabeláž na 4bodové vstrekovanie. Motor ostal až do svojho konca v sériovom stave. Turbo je hybrid T3/T4 podľa všetkého čínskej výroby, ale čo teraz už nie je z Číny ? Ďalej je nahodený 60mm výfuk, taktiež asi čínskej výroby, 2/2.25inch hliníkové potrubia a intercooler, externý wastegate (kópia TiAL), BlowOfVentil, od AEM širokospektrálna lambda sonda a boost kontrolér s budíkmi v A stĺpiku. Riadiacu jednotku som upravil aby vedela pracovať s pretlakom do 0.75bar čo umožňuje ešte sériový MAP senzor. Samotné nahodenie turba až po spojazdnenie sa podarilo v extrémne krátkom čase pracovného voľna od 1.mája do 4.mája. Potom bolo auto síce pojazdné, ale bolo nutné doriešiť napojenie výstupu z turba na zbytok výfukovej sústavy. Toto mi ochotne pomohol dorobiť Majo z modranskej firmy AMA. Potom prišiel čas naladiť palivovú mapu, pričom som zistil, že sériové vstrekovače síce majú rovnaký prietok ako aj na výkonnej Integre Type-R, ale pri pretlaku viac ako 0.3bar je potreba použiť väčšie. Tak do motora miesto 240ccm putovali 450ccm a znova začalo ladenie. Keďže som bol ešte pred inštaláciou odmerať výkon na valcovej brzde vo firme ProfiTuning tak som bol zvedavý, čo to teda s autom porobilo. Pôvodné meranie bez úprav ukázalo 114PS pri 6075rpm / 142Nm pri 5000rpm čo bolo už mierne viac ako by séria mala mať podľa papierov, ale fakt, že motor bol v dobrej kondícii a mal priepustnejší výfuk a kit priameho sania čo by mohlo vysvetľovať namerané hodnoty. Odhady výkonu po úprave boli okolo 180PS ale výsledok prekvapil aj optimistov - 224PS pri 6350rpm / 277Nm pri 4800rpm čo sú aj otáčky, kde turbo dosiahlo nastavený plniaci tlak 0.7bar !
Honda Civic ED7 - 1.8VTi

Honda Civic ED7 1.8VTi - Stage 2 - cca 240PS

Honda Civic EE8 1.6iVT

Honda Civic EE8 1.6iVT - 190PS/165Nm

Honda Prelude 2.2VTi-S Compressor

Honda Prelude 2.2VTi-S Compressor - Stage 2 - 270PS

Home | Contact | Information Links | Novinky | Photo Gallery | Bazar |
Copyright © 2009 906TEAM. All Rights Reserved.
designed by vti, thanx to marcus